2014-04-03

Yanukovych parla sur la "trajedia" de Crim

Viktor Yanukovych, la presidente desponeda de Ucraina, ia dise ce la saisi de Crim par Rusia es "un trajedia major" e ce el espera ce lo va deveni denova un parte de Ucraina.

En un intervisa, el ia clari ance ce el no ia comanda ce on xuta protestores en la capital, Kiev. Yanukovych ia fuji de Kiev pos protestas en cual plu ca 100 persones ia mori.

En la entretempo, Jeneral Philip Breedlove, un comandor xef de OTAN, ia averti ce soldatos rusce es capas de prende areas vasta de Ucraina en la poca dias veninte. On crede ce Moscva ia asembla resente desuples de miles de soldatos a la borda este de Ucraina, causante alarma en Kiev e la Ueste.

Breedlove ia dise ce tota elementos es presente per un avansa rapida, incluinte veculos blindada, unias macinida, elicotores, aviones, e tota la lojistica suportante.

En marto, Rusia ia saisi Crim, un penisola en la sude de Ucraina, pos un referendo controversa cual Kiev e la Ueste ia descrive como nonlegal. La popla de la penisola es xef de etnico rusce. Moscva ia insiste ce lo ave no intende de invade Ucraina, ma se condui ia causa consernas en Esti, Latvia, e Lietuva, cual ia parteni a la Uni Soviet en la Gera Fria.

Yanukovych es aora en Rusia. En se intervisa, el ia dise ce el va atenta convinse Vladimir Putin, la presidente rusce, a redona Crim a Ucraina. "Nos debe crea un tal taxe, e xerca modos de revade a Crim en cualce situa, afin Crim pote ave la grado masima posible de autonomia… ma como un parte de Ucraina."

El ia dise ce, si el ia ta resta en governa, el ia ta atenta preveni la referendo. El ia descrive lo como "un forma de protesta" contra la gidores nova de Ucraina ci favore la Ueste.

Sur la xuta de protestores, el ia clari ce esta ia es fada par la lado oposante, no par la polisia de tumulta. "Me mesma ia dona nunca un comanda de xuta," el ia dise. "Me prinsipes, cual me segue sempre, es ce no autoria, no potia merita an un gota de sangue."

La turba en Ucraina ia comensa tarda en la anio pasada, cuando Yanukovych ia rejeta un acorda de asosia con la Uni European, favorente lias plu prosima con Rusia en loca.