2014-04-28

Portugal selebra 40 anios de democratia, entre protestas

Protestas sur medios sever forsada par la Uni European ia ombri la aniversario 40 de democratia en Portugal.

Alga miles de persones ia marxa en la sentro de Lisbon e ia escuta parlas criticante reduis de spende par la governa. La partisipores en la protestas ia inclui alga de la gidores de la Revolui Cariofilo de 1974, cual ia fini cuasi sinco desenios de tirania.

Portugal ia debe reali medios finansial sever pos reseta un presta internasional en 2011.

Figures influosa ci ia partisipa en la revolui de 1974, en cual ofisiores minor ia suverti la governa, ia boicota la aniversario ofisial per la anio tre en segue.

Selebras organizada par la governa ia aveni a un distantia corta de la protestas.

Vasco Lourenço, un de la gidores de la c, ia critica la governa presente de Portugal, cual ocupa un loca political a destra de sentro. El ia demanda esce la pais debe an resta en la Uni European.

Otelo Saraiva de Carvalho, un otra ofisior ci ia aida organiza la colpa de state, ia descrive la medios sever como "la comanda de mori per la esperas e valuas" de la revolui.

Miguel Januario, un artiste, ia dise ce la portugeses "ia permete ce formas nova de tirania – finansial en esta caso – ia saisi la controla".

Ma la ministro xef, Pedro Passos Coelho, ia dise: "Par un coaveni felis, nos onora esta dia simbolin a cuasi la mesma tempo a cuando nos fini nos program de aida economial."

La program de presta ia dura tra tre anios, e va fini a 17 maio. En maio 2011, Portugal ia reseta plu ca 78 mil milion euros de aida urjente. La cuantia de nonempleadas en la pais resta entre la plu altas en la eurozona.

Portugal selebra la Revolui Cariofilo con un festa nasional a 25 april, nomida la Dia de Libria.