2014-04-03

Milion refujadas suri ia rejistra se en Lubnan

La Nasiones Unida dise ce la cuantia de refujadas ci ia fuji de Suria e rejistra se en Lubnan ia suprapasa un milion. Lubnan ave aora la consentra la plu alta de refujadas per person, de mundo. Lubnan es un nasion peti con multe problemes propre, e la efeto a lo es enorme.

Cuasi un dui de la popla de Suria, sirca 9,5 milion persones, ia fuji de se casas de pos la comensa de la gera interna ala, entre rebelores con gidores suni e la governa de Bashar al-Assad.

Plu ca 2,5 milion ia fuji de la pais. Cuantias grande ia vade a Turcia, Jordan, Irac, e Egipte, entre otras. Ma Lubnan ia reseta un cuantia egal a un cuatri de la cuantia de abitores local. En la mense pasada, la ministro lubnani de esternas ia comenta ce la crise "menasa la esiste" de se pais.

António Manuel de Oliveira Guterres, la ambasador NU per refujadas, ia dise: "La popla lubnani ia mostra un jenerosia notable, ma la maneja de la influe es difisil" – per los e per organizas internasional de aida.

Se departe nota ce la influe de refujadas aselera an. En cada dia en Lubnan, lo rejistra 2500 refujadas nova: plu ca un person en cada minuto. Lo ia reseta sola 14% de la $6,5 mil milion euros de suporta finansial cual lo nesesa.

La problemes cual fronti multe refujadas ia es dramosa indicada en la semana pasada, cuando un madre con sposo malada e cuatro enfantes ia ensende se en protesta contra la manca de aida. El ia es grave ferida.

La gera en Suria ia turba la tensa setal ance en Lubnan, de cual se popla muslim – suni e xia – es grande. Sentos de persones en Beirut e otra partes de la pais ia es matada en violentia entre oposores e suportores de Presidente Assad.